◆ワイズの英語イマージョン◆先生方による日替り担当制ブログ


by yspreschool2007

<   2008年 02月 ( 14 )   > この月の画像一覧

ゆうこ先生より

d0114908_9554492.jpgL.A.の時間、ロンパーさんは動物のカード(peacock, koara, alligator, tiger, bear, turtleなど)をテーブルの上に並べ、"~,~, What do you see?"、"I see a ~." と言ってカードを取るゲームをしました。

R.I.くん、U.Y.くん、H.K.くんは、3人だけで順番に仲良くゲームを進めていました。先生が加わらなくてもきちんと英語を使ってゲームをしている3人の様子を見て、ジーナ先生思わずニッコリ。

一方、キンダーさんは 「ひなまつり」 のプリントに取り組んでいました。「うれしいひなまつり」の歌(英語版)のフレーズを書き取りし、絵を描きます。

S.S.ちゃんは、お内裏様、お雛様、5人囃子を描いていました。そして、"Let's light the lanturn. And bring the peach blossoms..........." と、「ひなまつり」の歌を英語で完璧に歌って聞かせてくれました。その後、日本語でも歌ってくれました。

今日のクラフト(クッキング)は、桃太郎の「きび団子」作り。(桃太郎については、今まで紙芝居を見たり、歌を歌ったり、ぺープサートを作ってきました。)

団子の生地を一人一塊もらい、それを2つに分け、さらに2つに分け、4個の団子を作りました。Math の勉強にもなりましたね。みんな粘土で遊ぶように手でコロコロ楽しく丸めていました。

丸めた団子は茹でて、ランチの後みんなでいただきました。H.I.くん「きみ先生、おいしい~!」とニコニコ顔でした。

今日は、きび団子を食べておいしい顔になった一日でした。
[PR]
by yspreschool2007 | 2008-02-29 22:29 | プリスクール&キンダーガーテン
ジュリアン先生より

d0114908_18532079.jpgToday kids played fun coordination games by using balloons.

We raced in pairs as students had to hold them first with their arms and then gradually with more difficult parts of the body (tummy, head, neck, between their legs, etc.).

They had a lot of fun racing! and coordination wasn't easy. But they did an
excellent job.

After excersising so hard! they were telling me all the time "I'm hungry! Lunch time?". It was really funny!
[PR]
by yspreschool2007 | 2008-02-28 17:54 | プリスクール&キンダーガーテン

Violin Concert: February 27, 2008

ジーナ先生より

d0114908_18483998.jpgSince one of our themes for February was music, we asked a professional musician to come and play for the children.

Mr. Satoshi Inoue of Miharu was kind enough to come and play violin for us.

At circle time we talked about how to behave at the concert, and then had an early snack so we could be ready for Mr. Inoue.

Some moms and grandmothers also come for concert. The kids enjoyed hearing the violin and singing some songs with the violin.

We sang the Tulip Song, and Sanpo (from Tonari no Totoro), and Twinkle Little Star, as well as a couple of others, and we heard a song by Beethovan.

The children were enthusiastic and even requested songs for second concert. At the end of the concert, A.Sh. and N.M. gave him flowers and thanked him.

After the concert we made Momotaro paper and chopstick puppets so we can act out the Momotaro story with our friends and at home.

The kids enjoyed coloring and making the puppets, and we sang the Momotaro Song while we worked.

After lunch we practiced our Teddy Bear Songs and the handbells for the upcoming concert. The kids really love dancing with their stuffed animals.
[PR]
by yspreschool2007 | 2008-02-27 18:00 | プリスクール&キンダーガーテン
きみ先生より

d0114908_22101289.jpg今日は、N.S.ちゃんとN.I.くんのお誕生会。

N.S.ちゃんは5才、N.I.くんは、3学期に入園されたトドラーさんで、2才になりました。

本日のスペシャルスナックは、「バナナチョコレート・トライフル」。Kimie のお手製です。

くだもの一切が苦手なN.S.ちゃん。たいていの子どもが好きないちごやバナナ、ぶどうやもも、みかん・・・などなど、まったく食べることができません。

ですから、去年に引き続き、今年も2月のお誕生会は、なるべくくだもの系を避けて、チョコレート系で準備しようと考えておりました。

でも、今年の冬、ようやくリンゴは食べられるようになったとか。

と、いうことで、今回はN.S.ちゃんにはバナナに挑戦してもらうことにしました。

取り分けている最中、トライフルの中にバナナを発見すると、「N.S.、バナナ食べれな~い」と言っていましたが、「ごちそうさま」のあと、「N.S.、バナナ食べられたよ~!」と、教えてくれました。

お帰りのときも、お迎えにいらしたお母さまに真っ先に「バナナ食べられたよ」とご報告。お母さまも嬉しそうでした。

もう一人のお誕生児さんは、N.I.くん。2才になりました。みんなに祝われ、ろうそくを吹き消そうと真剣な表情のNくんが、とてもかわいらしかったです。

二人とも、Happy Birthday!!
[PR]
by yspreschool2007 | 2008-02-26 23:34 | プリスクール&キンダーガーテン
ティム先生より

This morning in the morning circle we started with attendance and the kids had to raise their hands and say "Yes" when the teacher called their names.

Next was a guessing game that the kids had to guess which animal puppet was under the puppet stage. Hints were given and then the teacher would slowly reveal the animal if they could not guess the animal.

In song time the kids listened to a new "ABC" song which they thoroughly enjoyed.

In Romper time the kids did a shapes worksheet. They did an excellent job of listening to the teachers instructions and A.Su. was very vocal in this class and was answering many questions from the teacher correctly.

It was pleasing to hear A.Su. contribute more to the morning circle as well because she has a good grasp of English vocabulary.

After this the kids enjoyed a ball balancing game and then some soccer with the teachers.

Then it was lunchtime and after lunch the some of the kids practiced with handbells for the concert.
[PR]
by yspreschool2007 | 2008-02-25 23:25 | プリスクール&キンダーガーテン
ゆうこ先生より

d0114908_22104294.jpgモーニングルーティンでは色々な乗り物のピクチャーカード(Police car, Airplane, Truck, Van, Helicopter, Boat Duble decker bus...)を見ました。

ティム先生がヒントを出し、みんなで答えを当てます。男の子は乗り物が好きですね。特にR.I.くん、H.K.くんは乗り物に興味を示し、大きな声で答えていました。

次に先生が絵本 "David goes to school" を読み聞かせてくれました。みんながよく知っている絵本 "No David" と同じシリーズで、David が学校に行くお話です。

学校に遅刻し、チューインガムを食べたり、順番を守らなかったり、机に落書きしたり、鉛筆をドラムスティックのようにして遊んだり・・・・。学校でもマナーを守れない David ですが、そんな David がおかしくてみんなゲラゲラ笑いながら見ていました。

コンサートの練習。歌の練習ではみんな自分のお気に入りのぬいぐるみを持って、歌い踊りました。 "Rock a bye your bear" は前から子ども達がよく知っているお馴染みの歌です。 "Teddy bear playtime" は子ども達にとって新しい歌ですが、みんなすぐ好きになり楽しく踊っています。

この他、トドラーさんは "ABC Rock" の曲に合わせて元気にティム先生と一緒に歌いました。ロック調で思わず大きな声で歌いたくなる ABC song です。

午後はハンドベル ”さくら さくら” の練習。まだまだスムーズにはいきませんが、少しずつ ”さくら さくら” の曲らしくなってきたかな?

今日はみんな楽しく歌の練習に取り組んだ一日でした。
[PR]
by yspreschool2007 | 2008-02-22 22:14 | プリスクール&キンダーガーテン

Tulip craft: February 18, 2008

ティム先生より

d0114908_22111690.jpgIn the morning circle today the kids studied shapes and we asked them questions like "What shape is this?" and then the teacher drew the shape on the board and continued to draw inside the shape and we then asked the kids "What is this?" and they had to answer "It's a cookie".

After this the children listened to a story called "The Tooth Book" by Dr. Seuss which everyone thoroughly enjoyed.

In Toddler time A.S. and S.S. were chosen to be the song leaders and did a great job in showing the little kids the actions to the songs.

Then in craft time the Toddlers and the Rompers started their Tulip craft.

They blew on blobs of paint with a straw to create a beautiful pattern on their paper.

After lunch the kids either practiced the Sakura song on the handbells or played with the stilts or played hopscotch before going home.
[PR]
by yspreschool2007 | 2008-02-18 15:52 | プリスクール&キンダーガーテン
ゆうこ先生より

d0114908_22114878.jpg今朝は、ジュリアン先生とティム先生がスクールのルールについて子ども達に話して聞かせ、みんなで次の約束をしました。

*朝登園したらきちんと準備を済ませてから遊ぶ。
*No pushimg, No running, No screaming
*先生の話を聞くときは静かに聞く。

など。

これらは基本的なことですがなかなか守れず、毎日誰かが先生に注意を受けています。一人ひとりが意識してルールを守り、キンダー&ロンパーさんはトドラーさんの良いお手本となるといいですね。

みんなで約束をした後は Story time。絵本 "Silly Willy" を見ました。Willy が Pants を頭にかぶって Rabbit? になったり、Gloves を足にはめて Frog? になったり・・・・と、とても面白おかしい絵本です。みんなで Willy の間違いを指摘し合いながら楽しく見ました。

続いて、コンサートの練習。ロンパーさんは "Winter Time" の自分のパートが決まり、ジーナ先生の指示のもと、練習に励んでいました。

Japanese の時間は手遊びと紙芝居。手遊び ”キャベツのなかから” は、みんなすぐに歌を覚え、一緒に元気に歌ってくれました。終わった後もN.M.ちゃん、A.S.ちゃん、S.S.ちゃんは ”キャベツ~の なかか~ら あおむ~しでたよ、にょきにょき” と大きな声で口ずさんでいました。

今日はスクールのルールについて再確認した一日でした。これからもルールを守ってみんなで仲良く楽しく過ごしましょう!!
[PR]
by yspreschool2007 | 2008-02-15 23:04 | プリスクール&キンダーガーテン
きみ先生より

d0114908_7483945.jpgSt. Valentine's Day の今日は、カードの交換から始まりました。

子どもたちは先週、各自の Mail Box と Valentine's day card をクラス全員分制作しています。

子どもたちは、登園し、朝のお仕事を済ませると、教室の中に設置された各自の Mail Box に、カードを配達するところからバレンタインの朝が始まりました。

d0114908_749422.jpgカードは、エイジ・グループ毎に異なった到達目標をもって取り組みました。キンダーさんは、クラスメイトと先生方の名前を全員分書きました。とても頑張りましたね!

その後、Kimie お手製のハートクッキーをスナックにいただき、コンサート練習、PEの課業の後、クラフトクラスで、おうちの方へのバレンタインクッキーをデコレートしました。

ピンクのフロスティングの上に、ちょうどA.M.ちゃんのアメリカ土産でいただいた「アメリカ色」した M&M チョコレートを飾り、ココナッツやアザランなどをあしらって可愛らしく仕上げました。

d0114908_7493141.jpg日本のバレンタインデーは、女の子が好きな男の子へチョコを渡しますが、本来の St. Valentine's Day は、自分の身近な人たちへ "I love you" の気持ちを伝える日です。

寒~い冬の日に、ほんわか心が温かくなる一日ですね。

ハッピーバレンタイン!
[PR]
by yspreschool2007 | 2008-02-14 21:02 | プリスクール&キンダーガーテン
ジーナ先生より

Today we read a story about Valentine's Day and talked about the similarities and differences between Japanese and American Valentine's Day.

We discovered that on Valentine's Day in America and Canada, kids make cards to give to their family and friends to say "Thank You" for their love and support throughout the year.

Afterwards, during Language Arts class, we practiced writing out names on the backs of our Valentines Cards.

And then during craft time, we decorated our cards with pasting, coloring, and stamping. The kids enjoyed making all different kinds of cards in different ways.

The Kinders learned about using TO and FROM on letters to indicate the RECIPIENT and the SENDER. And they practiced writing the names of the other students and teachers.

On Thursday morning, the kids took turns delivering their Valentine's to the different mailboxes around the classroom.

The kids enjoyed playing MAILMAN!
[PR]
by yspreschool2007 | 2008-02-13 22:59 | プリスクール&キンダーガーテン